Simona Semenič

jerebika, štrudelj, ples pa še kaj

Slovensko mladinsko gledališče in SNG Nova Gorica

Na sporedu

11.06.2022, sobota / 20:00 / Stara dvorana /

Premiera 8. april 2021, SNG Nova Gorica
Predstava traja 2 uri in nima odmora.

Predstavi sledi pogovor z ustvarjalci na odru Stare dvorane SNG Maribor.

Režiser Jure Novak
Dramaturg Marko Bratuš
Asistentka dramaturgije Alja Lobnik
Avtor jezikovne priredbe Srečko Fišer
Lektorji Srečko Fišer, Anja Pišot, Mateja Dermelj
Scenografinja Urša Vidic
Kostumografinja Dajana Ljubičić
Skladatelj Uroš Buh
Koreograf Branko Potočan
Oblikovalec svetlobe Andrej Hajdinjak
Oblikovalka maske in frizure Muhair
Asistentka scenografije Mojca Madon
Asistentka kostumografije Monika Colja

Zasedba
bogdana, gospodinja v župnišču, 42 let Marjuta Slamič
višnja, tovarišica učiteljica, 33 let Arna Hadžialjević 
estera, tovarišica ravnateljica, sekretarka zk v ks, 50 let Helena Peršuh
genovefa, gostilničarka, 66 let Damjana Černe
angela, genovefina hči, 46 let Ana Facchini
slavka, upokojena ravnateljica, 60 let Draga Potočnjak
helena, nuna na kolesu, 26 let Nataša Keser k. g.
karlo, esterin mož, predsednik ks in predsednik ds v mlekarni, 52 let Iztok Mlakar
rajko, slavkin sin, 33 let Andrej Zalesjak
jože, gospod župnik, 35 let Blaž Šef
viljem, mežnar, 42 let Matej Recer
ciril, poštar, 45 let Primož Bezjak
herman, tovariš učitelj, 54 let Željko Hrs
tone, vaški veseljak, 57 let Blaž Valič

Petnajsti avgust 1963, vas v Vipavski dolini. Vaščani pripravljajo dva dogodka na isti dan in ob isti uri – mašo za veliki šmaren z gospodom škofom in proslavo dneva graničarjev JLA s tovarišem sekretarjem centralnega komiteja. Odločitve, ki jih morajo sprejeti, so težke. Bodo poniglavo strnili vrste kot zveste ovčice ali poslušni tovariši? Na prvi pogled je jerebika, štrudelj, ples pa še kaj igra o nekem zgodovinskem času in temeljni slovenski ideološki razklanosti. A bolj ko se zgodba razvija, bolj jasno se izrisuje portret sodobne slovenske družbe, v kateri ideološko prepričanje zlahka zamenja pragmatična korist. Besedilo nenehno prehaja med časi in prizorišči, politična dilema pa je začinjena s prizori neposredne seksualnosti, v katerih vsakdo nesebično liže, drka, vtika, boža, gnete in jaha kogar, kolikor in kadar je le mogoče. Gre za besedilno bravuro, ki se po eni strani igra z žanrom komedije, tako da preizprašuje meje komičnega, po drugi pa z meščansko predpostavko gledališča, ki jepripravljeno sprejeti provokacijo, a le do določene mere. Režiser se v svojem opusu z zanimanjem loteva različnih žgočih družbenih tem(atik), med katerimi mu nista tuji niti odrska obdelava spolnosti in angažirana interpretacija besedil Simone Semenič. V uprizoritvi se zrcali tesen preplet občutljivih tem ter pozicij avtorice in režiserja, ki na odru zaživi v podobi sočne celote, ta pa pronicljivo analizira stanje v družbi in obenem vre od življenjske sle.

Režiser Jure Novak je spretno prepletel več prizorišč na odru /.../ kar daje predstavi ubijalski ritem in niti za trenutek gledalcu ne da dihati. 
Ingrid Kašca Bucik, Radio Koper

O režiserju

Jure Novak (1980) je gledališki režiser, performer, tekstopisec, kolumnist, pedagog, prevajalec, producent in urednik. Najprej je študiral filozofijo in sociologijo kulture na ljubljanski Filozofski fakulteti, nato se je vpisal na študij gledališke in radijske režije na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo Univerze v Ljubljani, ki ga je zaključil leta 2006. Režiral in izvedel je kopico raznovrstnih gledaliških uprizoritev in avtorskih projektov, med katerimi velja posebej izpostaviti performativno trilogijo Jure Novak: Zato sem srečen, Katarina po naročilu in Orgija v Gledališču Glej (zadnji del v koprodukciji s HNK Ivana pl. Zajca na Reki), več predstav je režiral tudi v Slovenskem ljudskem gledališču Celje, Slovenskem mladinskem gledališču, Mestnem gledališču ljubljanskem in v Drami Slovenskega narodnega gledališča Maribor. Med letoma 2007 in 2010 je umetniško vodil Gledališče Glej, v katerem je med letoma 2016 in 2019 deloval kot član umetniškega sveta in vodja stikov z javnostmi. Od leta 2021 je direktor Prešernovega gledališča Kranj.

O producentih

SNG Nova Gorica je naslednik Primorskega dramskega gledališča, ustanovljenega 1969. Leta 1994 je bila zgrajena nova gledališča hiša, leta2011 je bil dodan še mali oder. Leta 2004 se je gledališče preimenovalo v Slovensko narodno gledališče Nova Gorica, saj je postalo institucija nacionalnega pomena, ki je v celoti financirana s strani države.

www.sng-ng.si
info@sng-ng.si
 

Zgodba Mladinskega se je začela l. 1955 in dosegla enega vrhuncev l. 2008 s prejemom naslova Evropski ambasador kulture, ki ga je gledališču podelila Evropska komisija. V novih projektih se ukvarjajo z beleženjem simptomov družbe, ki jih prikažejo z ustreznimi performativnimi postopki, pri čemer javni prostor postaja enakopravni prostor uprizoritve.

www.mladinsko.com 
info@mladinsko-gl.si

jerebika, štrudelj, ples pa še kaj <em>Foto: Peter Uhan</em>
Foto: Peter Uhan
jerebika, štrudelj, ples pa še kaj <em>Foto: Peter Uhan</em>
Foto: Peter Uhan
jerebika, štrudelj, ples pa še kaj <em>Foto: Peter Uhan</em>
Foto: Peter Uhan
jerebika, štrudelj, ples pa še kaj <em>Foto: Peter Uhan</em>
Foto: Peter Uhan
jerebika, štrudelj, ples pa še kaj <em>Foto: Peter Uhan</em>
Foto: Peter Uhan