Ivor Martinić, Navid Fadaee Nazer, Mojca Marič

Proslava

Drama SNG Maribor

Na sporedu

03.06.2022, petek / 18:00 / Mali oder

Razprodano

Premiera 30. september 2020, Mali oder SNG Maribor
Predstava traja 1 uro in 10 minut ter nima odmora. 

Predstavi sledi pogovor z ustvarjalci na Malem odru SNG Maribor.

Prva slovenska uprizoritev

Režiser Jan Krmelj
Dramaturg Vili Ravnjak
Scenograf in oblikovalec luči Jan Krmelj
Kostumografinja Špela Ema Veble
Skladatelja Gašper Torkar in Julija Đorđević 
Lektorica in prevajalka Mojca Marič

Zasedba
Ksenija Mišič
Maša Žilavec
Vojko Belšak
Matevž Biber
Petja Labović

Uprizoritev Proslava je nastala v okviru mednarodnega projekta Pristanišče sanjačev (Port of Dreamers), sofinanciranega v okviru programa Ustvarjalna Evropa, ki si je kot glavno izhodišče družbeno angažiranega raziskovanja izbral perečo in vseprisotno problematiko migracij. Vsebina predstave, ki jo lahko razumemo kot diptih družbene kritike izpod peresa hrvaškega dramatika Ivorja Martinića in osebnoizpovedne izkušnje iranskega migranta, živečega v Sloveniji, po eni strani razgrinja vso hinavščino, impotentnost in paradoksnost evropske migrantske politike, kar se razkrije med pripravami na slavnostni dogodek sicer neimenovane politične stranke, po drugi plati pa na podlagi zapisa antropologinje in sociologinje Mojce Marič, ki je intervjuvala političnega begunca Navida Fadaeeja Nazerja, pred nami oživi boleča in tragična izkušnja posameznika na njegovi poti proti "svobodnemu" Zahodu. Dinamizem zgodbe, ki jo poganjajo številni kontrasti in razlike med bogatimi in revnimi, vzhodom in zahodom ter ne nazadnje med svobodnimi in tistimi, ki živijo v nenehnem strahu pred izgubo svobode in življenja, razkriva globalno razsežnost načel manipulacije z ljudmi, ki skoraj vedno pridejo za kapitalom, in iluzijo demokratičnega sistema, h kateremu se neprestano obračamo kot k političnemu univerzalizmu, čeprav nas v rokah dežurnih in oblasti željnih akterjev vedno znova pusti na cedilu.

"… dragocena predstava, ki pretrese, ozavešča in teatru v teh težkih časih podeljuje trden mandat, da priča o težkih časih na svojevrsten način s silovitostjo, ki jo premore v takih razsežjih le malokdo."
Melita Forstnerič Hanjšek, Ko birokrati izplaknejo maske, Večer, 7. 10. 2020. 

 

 

O režiserju

Jan Krmelj (1995) je mlad mariborski literarni in gledališki ustvarjalec, ki se je študijsko izpopolnjeval pri režiserjih Romeu Castellucciju, Borisu Nikitinu, Jerneju Lorenciju in Tomažu Pandurju. Študij režije na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo Univerze v Ljubljani je zaključil leta 2018 z diplomsko uprizoritvijo Idomenej Ronalda Schimmelpfenninga (v lastnem prevodu). Leta 2014 je pri založbi Litera izšel njegov pesniški prvenec Relikvije dihanja. Že v času študija je režiral uprizoritev Utopia, arheologija raja, ki je nastala po besedilu v njegovem soavtorstvu s Katjo Markič in Tiborjem Hrsom Pandurjem (Slovensko narodno gledališče Drama Ljubljana in Mestno gledališče Ptuj, 2016). Na odru Prve gimnazije Maribor so uprizorili njegovo dramsko študijo Ležišča iz jabolk, v kateri se ukvarja s položajem mladega človeka, z iniciacijo otroka v svet odraslih. Po končanem študiju režije je režiral in vizualno oblikoval več uprizoritev: Življenje drugih, ki je nastala po motivih istoimenskega filma Floriana Henckla von Donnersmarcka (SNG Drama Ljubljana, 2020); instalacijsko predstavo Antifone (osmo/za, 2019), ki pripoveduje o času, ki ostaja (besedilo je nastalo v soavtorstvu z Niko Prusnik Kardum). Uprizoritev Za praznino/Jok kamere je ustvarjal kot avtor, režiser, scenograf in oblikovalec svetlobe (Mednarodni grafični likovni center, 2019), režiral je tudi predstavo Triadni balet (Sokolski dom Tabor, 2019).

O producentu

Slovensko narodno gledališče Maribor je največja kulturna in umetniška institucija v Sloveniji, ki pod eno streho združuje Dramo, Opero, Balet in Festival Borštnikovo srečanje. Vse od prve uprizoritve v slovenskem jeziku leta 1919, je imelo mariborsko gledališče velikansko umetniško in politično vlogo. Ohranja in razvija slovensko nacionalno identiteto in deluje kot pomemben steber slovenskega jezika. V svoji stoletni zgodovini je gledališče zaznamovalo ne samo mesto in njegovo okolico, ampak tudi celotno državo. Kot edino tovrstno profesionalno gledališče v Mariboru izpolnjuje povpraševanja različnih gledaliških občinstev. Še več, Drama mora zadovoljiti okuse in pričakovanja ljudi iz različnih socialnih in izobrazbenih struktur. Kljub temu, da Drama s svojim programom nagovarja tudi zelo specifične obiskovalce, je v glavnem fokusirana na širše občinstvo, predvsem na abonente. Vsako sezono Drama premierno uprizori šest do osem premier klasičnih in sodobnih dramskih besedil slovenskih in tujih avtorjev. 

www.sng-mb.si
sng.maribor@sng-mb.si

Proslava <em>Foto: Damjan Švarc</em>
Foto: Damjan Švarc
Proslava <em>Foto: Damjan Švarc</em>
Foto: Damjan Švarc
Proslava <em>Foto: Damjan Švarc</em>
Foto: Damjan Švarc
Proslava <em>Foto: Damjan Švarc</em>
Foto: Damjan Švarc
Proslava <em>Foto: Damjan Švarc</em>
Foto: Damjan Švarc
Proslava <em>Foto: Damjan Švarc</em>
Foto: Damjan Švarc